Известие

Collapse
No announcement yet.

Загуба на мощност и странен проблем с егр-а

Collapse
X
 
  • Filter
  • време
  • Show
Clear All
new posts

  • Загуба на мощност и странен проблем с егр-а

    Привет на всички колеги във форума. Направи ми впечатление, че колата губи мощност над 3000об. Тези дни я закачих на Multiecuscan и се оказа, че ЖТД-то неще да отваря егр-а когато двигателя работи. Пробвах я топла, студена в целия оборотен диапазон и егр-а си седи на 0%. Иначе дебитомера и всичко друго си е наред. Стигне ли към 3000об. изведнъж дебитомера иска 1200ед. въздух а максимум вдигам 900ед. Относно егр-а само когато колата е на контакт и правя теста го отваря до 95% и се чува цъкане. Мисля че загубата на мощност идва именно от егр-а. Поправете ме, ако бъркам някъде. Чудя се електронно ли е изолиран или да търся проблема другаде?
    Alfa 156 1.9 JTD 16V' 03 - бивша
    Alfa 156 1.8' 99 - бивша

    Алфа 159 2.4 JTDm - remaped

  • #2
    От постоянно затворен EGR-клапан не може да ти прави проблеми с оборотите, насочи се към дебитомера. Можеш да разкачиш соленоида на EGR-а, да подадеш газ и да наблюдаваш дали се мести котвата (дали излиза и се прибира цилиндричното тяло). Ако соленоида работи, значи ти е запекъл самия клапан в EGR-а. А това се оправя, като се свали тялото на EGR-а и обилно се напръскат движещите части отвътре, няколко пъти. А най-добре е да затапиш проклетия EGR и да го елиминираш софтуерно.
    П.С. Провери си и турбо пътищата за цепнатини, може да ти изпуска налягане.
    Last edited by dansguardian; d.m.y г., 17:46.
    Hennessey Venom GT, 2009 - ex, тоталка,
    Bugatti Veyron 16.4 Grand Sport 2011 - ex, за скрап,
    Pagani Huayra 2014 - ex, за части,
    Alfa Romeo 156 1.9JTD, 150 коня.

    Comment


    • #3
      При мен нещата са същите но не намирам време да проверя нещата. Ако успея да направя нещо по въпроса уикенда ще пиша

      Comment


      • #4
        Първоначално публикувано от dansguardian Покажи съобщение
        От постоянно затворен EGR-клапан не може да ти прави проблеми с оборотите, насочи се към дебитомера. Можеш да разкачиш соленоида на EGR-а, да подадеш газ и да наблюдаваш дали се мести котвата (дали излиза и се прибира цилиндричното тяло). Ако соленоида работи, значи ти е запекъл самия клапан в EGR-а. А това се оправя, като се свали тялото на EGR-а и обилно се напръскат движещите части отвътре, няколко пъти. А най-добре е да затапиш проклетия EGR и да го елиминираш софтуерно.
        П.С. Провери си и турбо пътищата за цепнатини, може да ти изпуска налягане.
        Маркуча от кулера до всмукателния колектор е ОК. Лошото е, че нямам канал да погледна маркуча от турбото към кулера, но задължително ще трябва да го направя някъде. Дебитомера е нов - Бош и си дава необходимото количество въздух до 3000 оборота обаче на 3000об. изведнъж дебитомера иска 1200ед. въздух а максимум вдига 900 и си вдига до 4,2V като я напъна здраво. Утре ще проверя и егр-а както ме посъветва. А възможно ли е заради цепнатина в маркуча на турбото да иска такова количество въздух изведнъж? Ще пиша тези дни какво е положението.
        Alfa 156 1.9 JTD 16V' 03 - бивша
        Alfa 156 1.8' 99 - бивша

        Алфа 159 2.4 JTDm - remaped

        Comment


        • #5
          Обикновено там, където е цепнатината на маркуча на турбопътя е здраво омаслено. Колкото до ЕГР-а, затапвай го и изобщо не се занимавай да го чистиш, има теми тук, във форума как се прави това.
          Hennessey Venom GT, 2009 - ex, тоталка,
          Bugatti Veyron 16.4 Grand Sport 2011 - ex, за скрап,
          Pagani Huayra 2014 - ex, за части,
          Alfa Romeo 156 1.9JTD, 150 коня.

          Comment


          • #6
            Егр-а хич няма да се занимавам даже да го чистя. Ще ходя да го изолират електронно направо. Маркуча ще го проверя днес. Благодарско за съвета колега
            Alfa 156 1.9 JTD 16V' 03 - бивша
            Alfa 156 1.8' 99 - бивша

            Алфа 159 2.4 JTDm - remaped

            Comment


            • #7
              Първоначално публикувано от Machette Покажи съобщение
              Егр-а хич няма да се занимавам даже да го чистя. Ще ходя да го изолират електронно направо. Маркуча ще го проверя днес. Благодарско за съвета колега
              Има силно омасляване по маркуча малко след турбото. Забърсах го и там има лека цепнатина, която предполагам доста се увеличава като маркуча се нагрее. Сега ще го сменям.... нема начин
              Alfa 156 1.9 JTD 16V' 03 - бивша
              Alfa 156 1.8' 99 - бивша

              Алфа 159 2.4 JTDm - remaped

              Comment


              • #8
                Така и така ще го сменяш, купи си две силиконови колена и една алуминиева тръба 30 см. и си направи долния турбо път. Става по-надеждно.
                Hennessey Venom GT, 2009 - ex, тоталка,
                Bugatti Veyron 16.4 Grand Sport 2011 - ex, за скрап,
                Pagani Huayra 2014 - ex, за части,
                Alfa Romeo 156 1.9JTD, 150 коня.

                Comment


                • #9
                  Първоначално публикувано от dansguardian Покажи съобщение
                  Така и така ще го сменяш, купи си две силиконови колена и една алуминиева тръба 30 см. и си направи долния турбо път. Става по-надеждно.
                  къде в София ги има тези неща и цена ориентировъчно ?

                  Comment


                  • #10
                    Първоначално публикувано от Aleko777 Покажи съобщение
                    къде в София ги има тези неща и цена ориентировъчно ?
                    Имаш го на ЛС, щот' ако го напиша тук ще се възприеме като реклама.
                    Hennessey Venom GT, 2009 - ex, тоталка,
                    Bugatti Veyron 16.4 Grand Sport 2011 - ex, за скрап,
                    Pagani Huayra 2014 - ex, за части,
                    Alfa Romeo 156 1.9JTD, 150 коня.

                    Comment


                    • #11
                      Колега прати ми и на мен едно ЛС къде в София ги правят тези неща, защото така и така ще го сменям. Поне да ми е мирна главата като го направя така
                      Alfa 156 1.9 JTD 16V' 03 - бивша
                      Alfa 156 1.8' 99 - бивша

                      Алфа 159 2.4 JTDm - remaped

                      Comment


                      • #12
                        Проблема е решен колеги. Сложих алуминиева тръба със силиконови колена. Освен това почистихме ЕГР-а и след това установихме, че е изолиран електронно. Плюс това смених и съединителя, защото приплъзваше от време на време + демпферния маховик. След ремонта направо не можах да си позная колата. Никога не е вървяла така - имам чуството, че все едно вдина около 30 коня. . Човека който я прави и я закача на диагностика ми каза, че най - вероятно е правен ремап. Извинявам се за глупавия въпрос, но искам да ви питам до колко оборота развърта този двигател? Моя върти до 5000.
                        П.С. Благодаря на колегата dansguardian за помощта и полезното инфо
                        Alfa 156 1.9 JTD 16V' 03 - бивша
                        Alfa 156 1.8' 99 - бивша

                        Алфа 159 2.4 JTDm - remaped

                        Comment


                        • #13
                          Колеги при мен има подобен проблем,не всеки път,но го прави и светва чек.ЕГР-а е затапен,дебитомера е наред,на диагностика показва,че пренадува.Възможно ли е да е от маркуча към дросела,защота е бил късан и е направен от 2 части и да дърпа въздух от там?
                          Attached Files
                          Last edited by NewAlfa; d.m.y г., 12:07.

                          Comment

                          Working...
                          X